• maj
    16

    Time: 9:30

    Location: HOTEL „HOLLYWOOD“ - ILIDŽA

    NOVI ZAKON O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA

    ZAKON O SLOBODI PRISTUPU INFORMACIJAMA  

    PREGLED OBAVEZA INSTITUCIJA I PRIVREDNIH SUBJEKATA U SKLADU SA GDPR UREDBOM 

    16.5.2025. GODINE HOTEL „HOLLYWOOD“ – ILIDŽA

     

    Zaštita ličnih podataka nije samo pravna obaveza, već i ključni segment poslovnog povjerenja i reputacije. Novi Zakon o zaštiti ličnih podataka predviđa visoke kazne za nepoštivanje ovog propisa. Uvođenjem usklađenih procedura i dokumentacije, vaše poslovanje ne samo da ispunjava zakonske zahtjeve, već i postavlja temelje za transparentno i odgovorno upravljanje podacima.

    Međutim, pravo na pristup informacijama predstavlja vrlo važan institut sa aspekta načela transparentnosti i Ustavom zajamčenog prava na pristup informacijama. Navedeno područje uređeno je zakonima o slobodi pristupa informacijama koji uređuju pravo na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija koje posjeduju tijela javne vlasti. Dakle, obveznici primjene zakona su tijela javne vlasti, koja pravilnom primjenom navedenog zakona omogućuju zainteresiranoj javnosti uvid u svoj način rada i tako im omogućuju dostupnost informacija koje posjeduju, čime se „ulijeva“ povjerenje građana u sistem javne vlasti.  

    Savjetovanje ima svrhu educirati sve koji se u svom radu susreću s primjenom navedenih Zakona, bilo u tijelima javne vlasti ili pak od strane zainteresiranih podnositelja zahtjeva za ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija. Cilj savjetovanje je dakle, tumačenje odredbi Zakon o zaštiti ličnih podataka  i Zakona o slobodi pristupa informacijama i ostalih srodnih propisa u Bosni i Hercegovini, a sve kroz interakciju s polaznicima.

    CILJNA SKUPINA:

    Savjetovanje je namijenjeno: Državnim institucijama koje su obavezne prilagoditi svoje procese novim standardima, javnim ustanovama i preduzećima koji rade sa obradama ličnih podataka, inspekcijama, rukovodećim državnim službenicima, državnim službenicima i namještenicima organa uprave Bosne i Hercegovine svih nivoa, članovima uprava društava i javnih ustanova, zaposlenicima u pravnim odjelima, odjelima općih i kadrovskih poslova, odjelima za upravljanje ljudskim resursima/HR menadžerima, članovima vijeća zaposlenika,  kao i svima onim koje interesuje navedena tematika. 

    Cilj savjetovanja je da se učesnicima pojasne osnovna načela koja se ogledaju kroz krajnji cilj propisa (uloga i značaj, principi, suprostavljene norme navedenih propisa, lex specijalis propisi o uvidu u dokumentaciju itd).

    Također, će predavači dati primjere o načinu otklanjanja nastajanja grešaka u gore navedenim postupcima uz davanje jasnih uputa učesnicima savjetovanja da svoje postupanje, rokove, utvrđivanje činjenica i tome sl., usklade sa odredbama važećih zakona iz navedenih oblasti uz jasno isticanje granica kršenja normi.

    PREDAVAČI: 

    Marijana Sentić, šef Službe direktora Agencije za zaštitu ličnih podataka Bosne i Hercegovine

    Prof. dr. Ljubinko Mitrović,  nekadašnji ombudsmen za ljudska prava Bosne i Hercegovine;

    Mag. iur. Edvin Šarić dipl. pravnik, Certificirani trener Agencije za javne nabavke BiH, stručnjak iz oblasti javnih nabavki vanjski konsultant organa uprave Bosne i Hercegovine i međunarodnih komapanija, saradnik Ureda za borbu protiv korupcije Kantona Sarajevo.

    TEME SAVJETOVANJA:

    IMPEMENTACIJA NOVOG ZAKONA O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA KROZ FAZE

    FAZA I

    • Primjena – oblast i teritorijalno područje primjene 
    • Definicije i značenje pojedinih izraza u Zakonu 
    • Načela obrade osobnih podataka
    • Suglasnost
    • Zakonitost obrade
    • Obrada posebnih kategorija osobnih podataka
    • Posebni slučajevi obrade (obrada u novinarske svrhe, obrada JMB, videonadzor i dr.) sa primjerima iz prakse
    • Prava nositelja podataka (Transparentna informacija, komunikacija i način ostvarivanja prava nositelja osobnih podataka, pravo nositelja podataka na pristup osobnom podatku, pravo na ispravku, pravo na brisanje, pravo na ograničenje obrade, pravo na prigovor, ograničenje prava posebnim zakonom)
    • Obveze kontrolora podataka,
    • Institucionalni okvir zaštite osobnih podataka,
    • Pravna sredstva odgovornost i kazne (noviteti) 
    • Pregled obaveza institucija i privrednih subjekata u skladu sa GDPR Uredbom;
    • Mapiranje podataka, tj. analiza svih ličnih podataka koji se obrađuju u vašoj organizaciji. Ovo uključuje podatke o klijentima, dobavljačima, zaposlenicima, kao i podatke koji se razmjenjuju s trećim stranama. Detaljno mapiranje omogućava identifikaciju tokova podataka, pravnih osnova za obradu, kao i potencijalnih rizika koji mogu nastati prilikom rukovanja podacima.Pregled obaveza institucija i privrednih subjekata u skladu sa GDPR Uredbom;
    • Pravilnik o zaštiti ličnih podataka (ili Kodeks o zaštiti ličnih podataka)– osnovni dokument koji definiše interne procedure i principe obrade podataka.
    • Odluka o imenovanju službenika za zaštitu podataka– dokument kojim se imenuje osoba odgovorna za nadzor i provođenje politika zaštite podataka.
    • Obavještenje o obradi ličnih podataka– transparentno informisanje svih ispitanika o načinu i svrsi obrade njihovih podataka.
    • Saglasnost za obradu ličnih podataka– izjava koju ispitanici potpisuju kako bi dali valjanu saglasnost za obradu njihovih podataka.
    • Ugovor između kontrolora i obrađivača– definiše prava i obaveze svih strana uključenih u obradu podataka.
    • Interne procedure povodom zaštite ličnih podataka– propisi koji regulišu načine rukovanja, pristupa i zaštite podataka unutar organizacije.
    • Procjena uticaja rizika (DPIA)– analiza potencijalnih rizika obrade podataka i mjera za njihovo ublažavanje.
    • Politika privatnosti– dokument koji informiše korisnike o načinu prikupljanja, korištenja i zaštite njihovih podataka.
    • Politika kolačića – obavještenje korisnicima o vrstama kolačića koje web stranica koristi, njihovoj svrsi i opcijama za upravljanje postavkama.

    FAZA II

    • Implementacija u vaše poslovanje
    • Nakon što je dokumentacija pripremljena, sljedeći korak je njena primjena u svakodnevnom poslovanju.

    FAZA III

    • Uvođenje preciznih procedura za pribavljanje, obradu i čuvanje podataka u skladu sa zakonom.

    FAZA IV

    • Implementaciju sigurnosnih mjera za zaštitu podataka, uključujući tehničke i organizacione kontrole.

    FAZA V

    • Postavljanje jasnih pravila za razmjenu podataka s trećim stranama i definiranje odgovornosti svih učesnika u procesu obrade podataka.

    FAZA VI

    • Edukacija zaposlenih:
    • Razumijevanje ključnih instituta zaštite ličnih podataka.
    • Postupke za sigurno rukovanje podacima i prevenciju povreda podataka.
    • Praktične smjernice za rad u skladu s usvojenim politikama i dokumentacijom.
    • Prekršajne odredbe Zakona o zaštiti ličnih podataka;

    ZAKON O SLOBODI PRISTUPU INFORMACIJAMA

    • POSTUPANJE PO ZAHTJEVIMA ZA PRISTUP INFORMACIJAMA – NOVINARA
    • POSTUPANJE PO ZAHTJEVIMA ZA PRISTUP INFORMACIJAMA – VLADINIH I NEVLADINIH ORGANIZACIJA
    • POSTUPANJE PO ZAHTJEVIMA ZA PRISTUP INFORMACIJAMA – PRAVNIH I FIZIČKIH LICA
    • PRAKSA SUDOVA U BOSNI I  HERCEGOVINI U OBLASTI  PRAVA NA PRISTUP INFORMACIJAMA SA OSVRTOM NA PRAKSU EVROPSKOG SUDA ZA LJUDSKA PRAVA U STRASBOURGU;
    • UTVRĐIVANJE IZUZETAKA OD SAOPĆAVANJA I PROVOĐENJE TESTA JAVNOG INTERESA SA STUDIJOM SLUČAJA I PRAKTIČNIM PRIMJERIMA;
    • MATERIJALNE I PROCESNE ODREDBE ZAKONA O SLOBODI PRISTUPA INFORMACIJAMA SA PRAKTIČNIM PRIMJERIMA;

    Obveza organa uprave u odnosu na pravo na pristup informacijama

    • Osnovna načela prava na pristup informacijama;
    • Obaveze tijela javne vlasti;
    • Objavljivanje dokumenata – savjetovanje s javnošću;
    • Javnost rada;
    • Službenik za informiranje;

    Ograničenja prava na pristup informacijama

    • Obaveze i mogućnosti ograničenja prava na pristup informacijama;
    • Test razmjernosti i javnog interesa;
    • Ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija;
    • Rokovi;
    • Rješavanje o zahtjevu;
    • Primjeri iz prakse;

    Nadzor nad provedbom zakona o slobodi pristupa informacijama

    • Žalbeni postupak;
    • lice za informisanje;
    • Inspekcijski nadzor nad provedbom zakona;
    • Naknada troška prava na pristup informacijama;
    • Prekršajne odredbe;
    • Primjeri iz prakse;

    Veza Zakona o pravu na pristup informacijama sa Zakonom o zaštiti ličnih podatka, Zakonom o zaštiti tajnih podatka i Zakona o javnim nabavkama

    • Osnovna obilježja Zakona o zaštiti ličnih podatka, Zakona o tajnosti podatka, Zakona o zaštiti tajnosti podataka;
    • Dodatna ograničenja pristupu informacijama prema navedenim zakonima (kada odobriti pristup informacijama odnosno uvid u spise a kada ne);
    • Primjeri iz prakse;

    POČETAK SAVJETOVANJA: 9:30 h

    KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE BEZ PDV-a:

    190,00 KM po jednom učesniku;

    170,00 KM po osobi za dva i više učesnika iz istog pravnog subjekta;

    150,00 KM po osobi za predplatnike „PRAVNOG KONSALTINGA

     

    Kotizacija uključuje:

    (Radni materijal, Welcome paket, kafe pauze sa osvježenjem, zajednički ručak, besplatni parking uz stalan nadzor, certifikat o učešću na savjetovanju).

    Pored navednog za sve učesnike savjetovanja obezbijeđeni su bez dodatne naknade (besplatno) elektronski modeli svih akata neophodnih za postupke sa savjetovanja kao i primjeri sudskih presuda.

    Napomena:

    Pozivamo vas na rezervaciju što prije slanjem prijavnog obrasca, uz napomenu da budžetski korisnici svakako mogu prisustvovati savjetovanju uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu!

    Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili E-mail: info@apke.ba, Broj učesnika je ograničen.

    Program savjetovanja i obrazac za onlineprijavu mogu se naći na web stranici www.apke.ba PRIJAVA ili upitima na E-mail: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.

     

    PRIJAVNI OBRAZAC (NARUDŽBENICA)

     

    • Naziv pravnog lica:_________________________________________________
    • Adresa pravnog lica:________________________________________________
    • Broj faxa:_________________________________________________________
    • JIB pravnog lica:___________________________________________________
    • Prijavljujemo IME I PREZIME

     

    1._______________________________________  3.______________________________

    2._______________________________________  4.______________________________

     

    Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili E-mail: info@apke.ba.

    Uplatu izvršiti na račun: 3387202206410406, UniCredit Bank d.d. Sarajevo.

     

     

     

    Dana___________ 2025. godine                                                    Pečat i potpis odgovornog lica