-
nov21
DVODNEVNO USMJERNO SAVJETOVANJE IZ
PRIVREMENA SPRIJEČENOST ZA RAD-OSNOVANA I NEOSNOVANA BOLOVANJA
KAKO PREPOZNATI I SPRIJEČITI LAŽNA BOLOVANJA
PRIMJENE ZAKONA PIO/MIO FEDERACIJE BiH SA SUDSKOM PRAKSOM, (da li novim izmjena i dopunama Zakona pio/mio, invalidski penzioneri mogu zasnivati radni odnos)
(STUDIJA SLUČAJA: Naknada štete od poslodavca zbog propusta u oblasti zaštite na radu, regresna tužba od PIO/MIO prema poslodavcu)
UPRAVLJANJE LJUDSKIM RESURSIMA
21 i 22 NOVEMBAR 2024. GODINE, KONJIC GARDEN CITY HOTEL KONJIC
Nemoguće je jednom definicijom obuhvatiti cijeli pojam upravljana ljudskim resursima, ali možemo istaći da bi se pod tim podrazumijevalo briga o ljudima unutar organizacije. To se odnosi na pronalaženje pravih i iskusnih ljudi za organizaciju, čime bi se uticalo na obučavanje i razvoj zaposlenih i podsticanje putem motivacije, da bi se uspio zadržati takav kadar. Tako da bi se moglo reći da se upravljanje ljudskim resursima sastoji od funkcije staffinga, razvoja, motivacije i zadržavanja zaposlenih.
Svaka organizacija je uspješna onoliko koliko posjeduje kvalitetnih ljudskih resursa. Postizanje maksimuma zaposlenih, njihova motivacija i uspješnost u radu od presudnog su značaja, prema tome svaka organizacija, ma koliko ona bila velika, formirat će odjeljenje za ljudske resurse.
Moglo bi se reći da je svrha upravljanja ljudskih resursa, upravo u poboljšanju rada zaposlenih, na svaki mogući način. Organi uprave kao kompanije moraju da utiču na obrazovanje i stalno usavršavanje svojih zaposlenih, kao i da ih podstiče na bolji rad i doprinos u organizaciji. Zadovoljstvo zaposlenih uticati će njihov uspjeh i na lojalnost organizaciji. Možemo reći da je uloga upravljanja ljudskim resursima zadatak svakog menadžera, bez obzira na njegovu angažovanost, kako bi se pružila maksimalna podrška zaposlenima, stoga Agencija za pravni konsalting i edukaciju Sarajevo, Vas poziva na savjetovanje po navednim temama uz obrađivanje i ostalih aktuelnih pitanja.
PREDAVAČ:
Dr Kurtović Hatidža specijalista medicine rada, član Prvostepene ljekarske komisije za vođenje privremene spriječenosti za rad Zavoda za medicinu rada KS.
Nermina Vučković, savjetnica direktora Federalnog zavoda MIO-PIO;
Mag. iur. Edvin Šarić dipl. pravnik, nekadašnji savjetnik za upravljanje ljudskim resursima, konsultant državnih i privrednih subjekata, vanjski član interesornih radnih grupa, vanjski ekspert državnog i entiteskog nivoa za polaganje stručnih ispita i selekciju kandidata – (predavač za pravni dio)
TEME SAVJETOVANJA
- Privremena spriječenost za rad-osnovana i neosnovana bolovanja.
- Koje se dužnosti osiguranika prilikom otvaranja bolovanja prema poslodavcu a koje prema izabranom liječniku
- Šta podrazumijevamo pod neosnovanim bolovanjima
- Šta je dužnost izabranog liječnika prilikom vođenja bolovanja
- Šta je uposlenikova dužnost prema poslodavcu u toku bolovanja
- Šta poslodavac može učiniti ukoliko posumnja da se radi o neosnovanom bolovanju
- Prava radnika kao osiguranika za vrijeme privremene spriječenosti za rad;
- Radnik sa promijenjenom radnom sposobnošću (invalid II kategorije);
- Prava radnika sa promijenjenom radnom sposobnošću
- Kada je radnik zloupotrijbio bolovanje?
- Da li je moguća disciplinska odgovornost radnika u slučaju zloupotrebe bolovanja!?
- Praktični primjeri iz prakse/ sudska praksa
- Prikaz slučaja.
UPRAVLJANJA LJUDSKIM RESURSIMA:
- Principi javne uprave
- Uvođenje okvira kompetencija u državnu službu BiH (obaveze koje predstoje)
- Koncept okvira kompetencija i način primjene u proceduri analize radnih mjesta
- Proces popunjavanja upražnjenih radnih mjesta u javnoj upravi
- Planiranje ljudskih potencijala u javnoj upravi (uloga i značaj)
- Organizaciona kultura kao ključni faktor internog okruženja
- Stručno osposobljavanje i usavršavanje državnih službenika
- Lični razvoj i razvoj karijere
- Upravljanje radnim učinkom
- Pravna regulativa, sindikati, zaštita zaposlenih itd.
PRAVA I OBAVEZE PO OSNOVU ZAKONA, KOLEKTIVNOG UGOVORA, PRAVILNIKA O RADU I
TEME SAVJETOVANJA PIO/MIO:
- Primjena izmjene i dopune zakona o PIO/MIO ?
- ŠTA JE staž osiguranja i penzijski staž;
- ŠTA JE staž osiguranja sa efektivnim trajanje;
- ŠTA JE staž osiguranja sa uvećanim trajanjem;
- ŠTA JE poseban staž;
- Dokazivanje staža osiguranja;
- Povećanje penzija od 10% i 5% za određene grupe;
- Bodovni sistem- obračun visine penzije kroz bodovni sistem sa formulama i primjerima;
- Obračun visine penzije za osiguranike sa „benificiranim“ stažom osiguranja;
- Minimalna granica za odlazak u penziju;
- Prijevremena penzija;
- Stimulacija za kasniji odlazak u penziju;
- Minimalna i zajamčena penzija;
- Starosna penzija (novi kriteriji za penzionisanje), prijevremena starosna penzija (uslovi);
- Invalidska penzija, porodična penzija (uslovi);
- Uloga i značaj primjene zakona o PIO/MIO na policijske službenike;
- USVOJENE IZMJENE I DOPUNE koji se odnosi na boračku populaciju;
- Uslovi za odlazak u penziju;
- Na koji način poslodavac provjerava da li su uplaćeni svi doprinosi za radnika?
- Ko je dužan uplatiti doprinose za poseban (ratni) staž?
- Kada se poseban staž računa u staž osiguranja?
- Može li poslodavac priznati poseban staž i penzionisati radnika?
- Koji su uvjeti za penzionisanje po sili zakona?
- Postupanje poslodavca u slučaju kada nisu uplaćeni doprinosi od ranijeg poslodavca;
- Da li poslodavac može penzionisati radnika ako za tog radnika nije uplatio sve doprinose?
- Koje su posljedice neuplaćivanja doprinosa za poslodavca?
- Da li se radnik odjavljuje kada navrši 40 godina radnog staža bez obzira na staž osiguranja?
- Penzionisanje državnih službenika i namještenika (specifičnosti);
- Radni odnos penzionera;
- Da li osoba koja ima naslijeđenu penziju može zasnovati radni odnos?
- Prava osiguranika kod kojeg je utvrđena promijenjena radna sposobnost;
- Da li žalba na rješenje o invalidnosti odlaže izvršenje rješenja?
- Naknada zbog čekanja na raspoređivanje i naknada zbog manje plaće;
- Otkaz ugovora o radu radniku sa smanjenom radnom sposobnošću;
- Nemogućnost istovremenog ostvarivanja prava iz PIO i prava po osnovu radnog odnosa;
- Novčane kazne za poslodavca, osiguranika i odgovorno lice
- Da li novim izmjena i dopunama Zakona pio/mio, invalidski penzioneri mogu zasnivati radni odnos.
- Pitanja i odgovori.
ODGOVORI I MIŠLJENJA NA POSTAVLJENA PITANJA OD UČESNIKA O KOJIMA ĆE SE RAZGOVARATI NA SAVJETOVANJU
- Šta se podrazumjeva pod pojmom „radni vijek”?
- Da li po ugovoru o djelu može raditi lice koje je u penziji, „deficitarno zanimanje” da li se
ostvarenje
- penzije/mirovine zamrzava?
- Može li radnik raditi i poslije 40 godina staža osiguranja?
POČETAK SAVJETOVANJA: Prvi dan početak u 13:00 h, drugi dan početak u 10:00 h
KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE BEZ PDV-a:
■ Prisustvo u hotelu – 260 KM po jednom učesniku
■ Prisustvo u hotelu – za pretplatnike pravnog konsaltinga– kotizacija iznosi 250 KM po jednom učesniku
■ Prisustvo u hotelu – 240 KM za dva i više učesnika(Radni materijal, Welkom paket, modele svih akata korisnih iz tema savjetovanja, kafe pauze sa osvježenjem, ručak drugog dana, obezbijeđen parking uz stalan nadzor, wirelessinternet, korištenje saune, bazena i fitnes centra, certifikat o učešću na savjetovanju).
BITNO: Cijeneći veliki interes za seminarom, broj učesnika se morao ograničiti. S tim u vezi, ispred jednog pravnog subjekta moguće je prijaviti maksimalno ČETIRI učesnika.
ZAŠTO JE BITNO DA PRISUSTVUJETE
USMJERENOM SAVJETOVANJU?!
Kako bi postigli određene ciljeve u organizaciji, menadžment ljudskih resursa mora da ispuni određene zahtjeve, koji će uticati na poboljšanje rada zaposlenih, a samim tim i njihovu veću produktivnost u organizaciji. Kroz to zadovoljenje i ispunjenje zahtjeva osnovnog i najvrijednijeg resursa u organu/preduzeću, dolazimo do ispunjenja ciljeva, kojima se teži. Ukoliko menadžment ljudskih resursa nije u stanju da upravlja ljudskim resursima to može da utiče na poslovanje organa uprave, kao i profit i u najgorem slučaju opstanak te organizacije.
Osnovni cilj upravljanja ljudskim resursima je ostvarivanje slijedećih ciljeva:
- Funkcionalni cilj – funkcija upravljanja ljudskim resursima jeste da doprinosi organizaciji onoliko koliko je potrebno da bi ona ostvarila svoje ciljeve i realizovala organizacionu strategiju.
- Organizacioni cilj – kao što smo već istakli, za organizaciju najbitniji faktor je ljudski resurs, prema tome treba da poboljšamo efikasnost i da motivišemo zaposlene na što bolji način i time ćemo ispuniti ciljeve organizacije.
- Društveni cilj – u svakodnevnim ljudskim odnosima društvene norme i sistemi vrijednosti su veoma važni u ostvarivanju dobre komunikacije.
- Lični cilj – zadovoljenje zaposlenih je najznačajnije za svaku organizaciju, ali nije dovoljno zadovoljiti zaposlene samo u poslovnom smislu, neophodno je pomagati im u ostavrenju njihovih ličnih ciljeva. Samo na taj način može se zadobiti njihovo povjerenje, a zaposleni će biti zadovoljni i motivisani za napredak i lični doprinos organizaciji.
Svaki od navedenih ciljeva bitno utiče na upravljanje ljudskim resursima čime se poboljšava uspješnost organizacije.
Broj učesnika je ograničen. Stoga pozivamo na rezervaciju što prije uz napomenu da budžetski korisnici svakako mogu prisustvovati savjetovanju uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu! Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili e-mail: info@apke.ba.
Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici: www.apke.ba PRIJAVA ili upitima na e-mail: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.
VRLO BITNO:
Samo za učesnike savjetovanja obezbijeđen je EXTRA popust za smještaj, gdje naši gosti mogu plaćati smještaj u 1/1 sobama po cijeni od 96,00 KM (usluga je noćenje sa doručkom, uz besplatno korištenje bazena, saune i fitnesa).
Cijena dvokrevetne sobe iznosi 136,00 KM. Popusti na masaže i usluge wellness centra do 15% popusta, kao i besplatan parking za sve goste hotela.
Prijavu i rezervaciju izvršiti na recepciji „Garden City Hotel tel.: 036/712 800 ili na e-mail: recepcija@gardencity.ba, sa pozivom na popust dogovoren od strane Agencije APKE Sarajevo sa upravom hotela, troškove smještaja snose učesnici.
Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici www.apke.ba PRIJAVA ili upitom putem e-maila: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.
PRIJAVNI OBRAZAC (NARUDŽBENICA)
- Naziv pravnog lica:_________________________________________________
- Adresa pravnog lica:________________________________________________
- Broj faxa:_________________________________________________________
- JIB pravnog lica:___________________________________________________
- Prijavljujemo IME I PREZIME
1.__________________________ 3._____________________________
2.__________________________ 4._____________________________
Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili e-mail: info@apke.ba.
Uplatu izvršiti na račun: 3387202206410406, UniCredit Bank d.d. Sarajevo.
Dana________ 2024. godine Pečat i potpis odgovornog lica
PLAN I PROGRAM
Svrha obuke : Obuka uposlenika ključnih za ljudske resurse kroz ostvarivanje funkcionalnog, organizacionog, društvenog i ličnog cilja, spriječenost u u radu, bolovanja kao obuka iz oblasti zakona PIO/MIO, Učesnici: Državni službenici organa uprave Bosne i Hercegovine, namještenici organa uprave svih nivoa vlasti, uposlenici u javnim preduzećima i ustanovama kao i lica koja rade na navednim poslovima u pravnim licima, uposlenici javnog i privatnog sektora Organizator: APKE – Agencija za pravni konsalting i edukaciju Sarajevo Izvođači: Interni i eksterni treneri Agencije Mjesto održavanja: 21 i 22 NOVEMBAR 2024. godine, KONJIC GARDEN CITY HOTEL KONJIC Datum održavanja: 21 i 22 NOVEMBAR 2024. godine DNEVNI RED OBUKE
PRVOG DANA početak 13:00 h
VRIJEME: GLAVNI SADRŽAJI: 11:00 -13:00 DOLAZAK I REGISTRACIJA UČESNIKA; 13:00- 14:30 PRVI BLOK NASTAVE: – Pozdravne riječi i uvodni dio savjetovanja
– Tema po pozivu interni trener Agencije
14:30-15:00 PAUZA UZ KAFU I OSVJEŽENJE 15:00-16:00 DRUGI BLOK NASTAVE: – Tema po pozivu eksterni trener Agencije
16:00-16:30 PAUZA UZ KAFU I OSVJEŽENJE 16:30-17:00 ZAKLJUČCI PRVOG DANA I PLAN ZA DRUGI DAN ZAKLJUČCI SAVJETOVANJA
- ______________________________________________________
- ______________________________________________________
- ______________________________________________________
DNEVNI RED OBUKE
DRUGOG DANA početak 10:00 h
VRIJEME:
GLAVNI SADRŽAJI:
9:30 -10:00 DOLAZAK I REGISTRACIJA UČESNIKA; 10:00- 11:30 PRVI BLOK NASTAVE: – Pozdravne riječi i uvodni dio savjetovanja
– Tema po pozivu interni trener Agencije
11:30-12:00 PAUZA UZ KAFU I OSVJEŽENJE 12:00-13:45 DRUGI BLOK NASTAVE: – Tema po pozivu eksterni trener Agencije
13:45-14:45 PAUZA – RUČAK 14:45-16:00 TREĆI BLOK NASTAVE: – Tema po pozivu eksterni trener Agencije
– Bitnosti
– ZAKLJUČCI SAVJETOVANJA