-
maj16
NOVI ZAKON O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA
ZAKON O SLOBODI PRISTUPU INFORMACIJAMA
PREGLED OBAVEZA INSTITUCIJA I PRIVREDNIH SUBJEKATA U SKLADU SA GDPR UREDBOM
16.5.2025. GODINE HOTEL „HOLLYWOOD“ – ILIDŽA
Zaštita ličnih podataka nije samo pravna obaveza, već i ključni segment poslovnog povjerenja i reputacije. Novi Zakon o zaštiti ličnih podataka predviđa visoke kazne za nepoštivanje ovog propisa. Uvođenjem usklađenih procedura i dokumentacije, vaše poslovanje ne samo da ispunjava zakonske zahtjeve, već i postavlja temelje za transparentno i odgovorno upravljanje podacima.
Međutim, pravo na pristup informacijama predstavlja vrlo važan institut sa aspekta načela transparentnosti i Ustavom zajamčenog prava na pristup informacijama. Navedeno područje uređeno je zakonima o slobodi pristupa informacijama koji uređuju pravo na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija koje posjeduju tijela javne vlasti. Dakle, obveznici primjene zakona su tijela javne vlasti, koja pravilnom primjenom navedenog zakona omogućuju zainteresiranoj javnosti uvid u svoj način rada i tako im omogućuju dostupnost informacija koje posjeduju, čime se „ulijeva“ povjerenje građana u sistem javne vlasti.
Savjetovanje ima svrhu educirati sve koji se u svom radu susreću s primjenom navedenih Zakona, bilo u tijelima javne vlasti ili pak od strane zainteresiranih podnositelja zahtjeva za ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija. Cilj savjetovanje je dakle, tumačenje odredbi Zakon o zaštiti ličnih podataka i Zakona o slobodi pristupa informacijama i ostalih srodnih propisa u Bosni i Hercegovini, a sve kroz interakciju s polaznicima.
CILJNA SKUPINA:
Savjetovanje je namijenjeno: Državnim institucijama koje su obavezne prilagoditi svoje procese novim standardima, javnim ustanovama i preduzećima koji rade sa obradama ličnih podataka, inspekcijama, rukovodećim državnim službenicima, državnim službenicima i namještenicima organa uprave Bosne i Hercegovine svih nivoa, članovima uprava društava i javnih ustanova, zaposlenicima u pravnim odjelima, odjelima općih i kadrovskih poslova, odjelima za upravljanje ljudskim resursima/HR menadžerima, članovima vijeća zaposlenika, kao i svima onim koje interesuje navedena tematika.
Cilj savjetovanja je da se učesnicima pojasne osnovna načela koja se ogledaju kroz krajnji cilj propisa (uloga i značaj, principi, suprostavljene norme navedenih propisa, lex specijalis propisi o uvidu u dokumentaciju itd).
Također, će predavači dati primjere o načinu otklanjanja nastajanja grešaka u gore navedenim postupcima uz davanje jasnih uputa učesnicima savjetovanja da svoje postupanje, rokove, utvrđivanje činjenica i tome sl., usklade sa odredbama važećih zakona iz navedenih oblasti uz jasno isticanje granica kršenja normi.
PREDAVAČI:
Marijana Sentić, šef Službe direktora Agencije za zaštitu ličnih podataka Bosne i Hercegovine
Prof. dr. Ljubinko Mitrović, nekadašnji ombudsmen za ljudska prava Bosne i Hercegovine;
Mag. iur. Edvin Šarić dipl. pravnik, Certificirani trener Agencije za javne nabavke BiH, stručnjak iz oblasti javnih nabavki vanjski konsultant organa uprave Bosne i Hercegovine i međunarodnih komapanija, saradnik Ureda za borbu protiv korupcije Kantona Sarajevo.
TEME SAVJETOVANJA:
IMPEMENTACIJA NOVOG ZAKONA O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA KROZ FAZE
FAZA I
- Primjena – oblast i teritorijalno područje primjene
- Definicije i značenje pojedinih izraza u Zakonu
- Načela obrade osobnih podataka
- Suglasnost
- Zakonitost obrade
- Obrada posebnih kategorija osobnih podataka
- Posebni slučajevi obrade (obrada u novinarske svrhe, obrada JMB, videonadzor i dr.) sa primjerima iz prakse
- Prava nositelja podataka (Transparentna informacija, komunikacija i način ostvarivanja prava nositelja osobnih podataka, pravo nositelja podataka na pristup osobnom podatku, pravo na ispravku, pravo na brisanje, pravo na ograničenje obrade, pravo na prigovor, ograničenje prava posebnim zakonom)
- Obveze kontrolora podataka,
- Institucionalni okvir zaštite osobnih podataka,
- Pravna sredstva odgovornost i kazne (noviteti)
- Pregled obaveza institucija i privrednih subjekata u skladu sa GDPR Uredbom;
- Mapiranje podataka, tj. analiza svih ličnih podataka koji se obrađuju u vašoj organizaciji. Ovo uključuje podatke o klijentima, dobavljačima, zaposlenicima, kao i podatke koji se razmjenjuju s trećim stranama. Detaljno mapiranje omogućava identifikaciju tokova podataka, pravnih osnova za obradu, kao i potencijalnih rizika koji mogu nastati prilikom rukovanja podacima.Pregled obaveza institucija i privrednih subjekata u skladu sa GDPR Uredbom;
- Pravilnik o zaštiti ličnih podataka (ili Kodeks o zaštiti ličnih podataka)– osnovni dokument koji definiše interne procedure i principe obrade podataka.
- Odluka o imenovanju službenika za zaštitu podataka– dokument kojim se imenuje osoba odgovorna za nadzor i provođenje politika zaštite podataka.
- Obavještenje o obradi ličnih podataka– transparentno informisanje svih ispitanika o načinu i svrsi obrade njihovih podataka.
- Saglasnost za obradu ličnih podataka– izjava koju ispitanici potpisuju kako bi dali valjanu saglasnost za obradu njihovih podataka.
- Ugovor između kontrolora i obrađivača– definiše prava i obaveze svih strana uključenih u obradu podataka.
- Interne procedure povodom zaštite ličnih podataka– propisi koji regulišu načine rukovanja, pristupa i zaštite podataka unutar organizacije.
- Procjena uticaja rizika (DPIA)– analiza potencijalnih rizika obrade podataka i mjera za njihovo ublažavanje.
- Politika privatnosti– dokument koji informiše korisnike o načinu prikupljanja, korištenja i zaštite njihovih podataka.
- Politika kolačića – obavještenje korisnicima o vrstama kolačića koje web stranica koristi, njihovoj svrsi i opcijama za upravljanje postavkama.
FAZA II
- Implementacija u vaše poslovanje
- Nakon što je dokumentacija pripremljena, sljedeći korak je njena primjena u svakodnevnom poslovanju.
FAZA III
- Uvođenje preciznih procedura za pribavljanje, obradu i čuvanje podataka u skladu sa zakonom.
FAZA IV
- Implementaciju sigurnosnih mjera za zaštitu podataka, uključujući tehničke i organizacione kontrole.
FAZA V
- Postavljanje jasnih pravila za razmjenu podataka s trećim stranama i definiranje odgovornosti svih učesnika u procesu obrade podataka.
FAZA VI
- Edukacija zaposlenih:
- Razumijevanje ključnih instituta zaštite ličnih podataka.
- Postupke za sigurno rukovanje podacima i prevenciju povreda podataka.
- Praktične smjernice za rad u skladu s usvojenim politikama i dokumentacijom.
- Prekršajne odredbe Zakona o zaštiti ličnih podataka;
ZAKON O SLOBODI PRISTUPU INFORMACIJAMA
- POSTUPANJE PO ZAHTJEVIMA ZA PRISTUP INFORMACIJAMA – NOVINARA
- POSTUPANJE PO ZAHTJEVIMA ZA PRISTUP INFORMACIJAMA – VLADINIH I NEVLADINIH ORGANIZACIJA
- POSTUPANJE PO ZAHTJEVIMA ZA PRISTUP INFORMACIJAMA – PRAVNIH I FIZIČKIH LICA
- PRAKSA SUDOVA U BOSNI I HERCEGOVINI U OBLASTI PRAVA NA PRISTUP INFORMACIJAMA SA OSVRTOM NA PRAKSU EVROPSKOG SUDA ZA LJUDSKA PRAVA U STRASBOURGU;
- UTVRĐIVANJE IZUZETAKA OD SAOPĆAVANJA I PROVOĐENJE TESTA JAVNOG INTERESA SA STUDIJOM SLUČAJA I PRAKTIČNIM PRIMJERIMA;
- MATERIJALNE I PROCESNE ODREDBE ZAKONA O SLOBODI PRISTUPA INFORMACIJAMA SA PRAKTIČNIM PRIMJERIMA;
Obveza organa uprave u odnosu na pravo na pristup informacijama
- Osnovna načela prava na pristup informacijama;
- Obaveze tijela javne vlasti;
- Objavljivanje dokumenata – savjetovanje s javnošću;
- Javnost rada;
- Službenik za informiranje;
Ograničenja prava na pristup informacijama
- Obaveze i mogućnosti ograničenja prava na pristup informacijama;
- Test razmjernosti i javnog interesa;
- Ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija;
- Rokovi;
- Rješavanje o zahtjevu;
- Primjeri iz prakse;
Nadzor nad provedbom zakona o slobodi pristupa informacijama
- Žalbeni postupak;
- lice za informisanje;
- Inspekcijski nadzor nad provedbom zakona;
- Naknada troška prava na pristup informacijama;
- Prekršajne odredbe;
- Primjeri iz prakse;
Veza Zakona o pravu na pristup informacijama sa Zakonom o zaštiti ličnih podatka, Zakonom o zaštiti tajnih podatka i Zakona o javnim nabavkama
- Osnovna obilježja Zakona o zaštiti ličnih podatka, Zakona o tajnosti podatka, Zakona o zaštiti tajnosti podataka;
- Dodatna ograničenja pristupu informacijama prema navedenim zakonima (kada odobriti pristup informacijama odnosno uvid u spise a kada ne);
- Primjeri iz prakse;
POČETAK SAVJETOVANJA: 9:30 h
KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE BEZ PDV-a:
190,00 KM po jednom učesniku;
170,00 KM po osobi za dva i više učesnika iz istog pravnog subjekta;
150,00 KM po osobi za predplatnike „PRAVNOG KONSALTINGA”
Kotizacija uključuje:
(Radni materijal, Welcome paket, kafe pauze sa osvježenjem, zajednički ručak, besplatni parking uz stalan nadzor, certifikat o učešću na savjetovanju).
Pored navednog za sve učesnike savjetovanja obezbijeđeni su bez dodatne naknade (besplatno) elektronski modeli svih akata neophodnih za postupke sa savjetovanja kao i primjeri sudskih presuda.
Napomena:
Pozivamo vas na rezervaciju što prije slanjem prijavnog obrasca, uz napomenu da budžetski korisnici svakako mogu prisustvovati savjetovanju uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu!
Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili E-mail: info@apke.ba, Broj učesnika je ograničen.
Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici www.apke.ba PRIJAVA ili upitima na E-mail: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.
PRIJAVNI OBRAZAC (NARUDŽBENICA)
- Naziv pravnog lica:_________________________________________________
- Adresa pravnog lica:________________________________________________
- Broj faxa:_________________________________________________________
- JIB pravnog lica:___________________________________________________
- Prijavljujemo IME I PREZIME
1._______________________________________ 3.______________________________
2._______________________________________ 4.______________________________
Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili E-mail: info@apke.ba.
Uplatu izvršiti na račun: 3387202206410406, UniCredit Bank d.d. Sarajevo.
Dana___________ 2025. godine Pečat i potpis odgovornog lica