-
okt13
POZIV NA SAVJETOVANJE
NOVI ZAKON ZAKON O SLOBODI PRISTUPU INFORMACIJAMA NA NIVOU INSTITUCIJA BOSNE I HERCEGOVINE (Službeni glasnik BiH broj:61/23),
VEZA SA ZAKONOM O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA I ZAKONOM O JAVNIM NABAVKAMA
- PRAKSA SUDOVA U BOSNI I HERCEGOVINI U OBLASTI PRAVA NA PRISTUP INFORMACIJAMA SA OSVRTOM NA PRAKSU EVROPSKOG SUDA ZA LJUDSKA PRAVA U STRASBOURGU
- UTVRĐIVANJE IZUZETAKA OD SAOPĆAVANJA I PROVOĐENJE TESTA JAVNOG INTERESA SA STUDIJOM SLUČAJA I PRAKTIČNIM PRIMJERIMA
13.10 2023. GODINE HOTEL „HOLLYWOOD“ – ILIDŽA
Pravo na pristup informacijama predstavlja vrlo važan institut sa aspekta načela transparentnosti i Ustavom zajamčenog prava na pristup informacijama. Navedeno područje uređeno je zakonima o slobodi pristupa informacijama koji uređuju pravo na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija koje posjeduju tijela javne vlasti. Dakle, obveznici primjene zakona su tijela javne vlasti, koja pravilnom primjenom navedenog zakona omogućuju zainteresiranoj javnosti uvid u svoj način rada i tako im omogućuju dostupnost informacija koje posjeduju, čime se „ulijeva“ povjerenje građana u sistem javne vlasti. Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine, usvojila je novi Zakon o slobodi pristupu informacijama na nivou Institucija Bosne i Hercegovine. Zakon je objavljen u (Službeni glasnik BiH broj:61/23) i isti je stupio na snagu. Stupanjem na snagu ovog zakona prestaje da važi Zakon o slobodi pristupa informacijama u Bosni i Hercegovini (“Službeni glasnik BiH”, br. 28/00, 45/06, 102/09, 62/11 i 100/13).
Savjetovanje ima svrhu educirati sve koji se u svom radu susreću s primjenom navedenog Zakona, bilo u tijelima javne vlasti ili pak od strane zainteresiranih podnositelja zahtjeva za ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija. Cilj savjetovanje je dakle, tumačenje odredbi zakona o slobodi pristupa informacijama i ostalih srodnih propisa kao što su zakoni o zaštiti ličnih podataka u Bosni i Hercegovini, a sve kroz interakciju s polaznicima.
CILJNA SKUPINA:
Savjetovanje je namijenjeno: rukovodećim državnim službenicima, državnim službenicima i namještenicima organa uprave Bosne i Hercegovine svih nivoa, članovima uprava društava i javnih ustanova, zaposlenicima u pravnim odjelima, odjelima općih i kadrovskih poslova, odjelima za upravljanje ljudskim resursima/HR menadžerima, članovima vijeća zaposlenika, kao i svima onim koje interesuje navedena tematika.
Cilj savjetovanja je da se učesnicima pojasne osnovna načela koja se ogledaju kroz krajnji cilj propisa (uloga i značaj, principi, suprostavljene norme navedenih propisa, lex specijalis propisi o uvidu u dokumentaciju itd).
Također, će se od predstavnika nadležnih organa dati uputa i način otklanjanja nastajanja grešaka u gore navedenim postupcima uz davanje jasnih uputa učesnicima savjetovanja da svoje postupanje, rokove, utvrđivanje činjenica i tome sl., usklade sa odredbama važećih zakona iz navedenih oblasti uz jasno isticanje granica kršenja normi.
PREDAVAČI:
Prof. dr. Ljubinko Mitrović, Ombudsmen za ljudska prava Bosne i Hercegovine;
Mag. iur. Edvin Šarić dipl. pravnik, Certificirani trener Agencije za javne nabavke BiH, stručnjak iz oblasti javnih nabavki za obavljanje revizije procesa javnih nabavki u organima Federacije BiH ispred Ureda za reviziju institucija Federacije BiH.
TEME SAVJETOVANJA:
- POSTUPANJE PO ZAHTJEVIMA ZA PRISTUP INFORMACIJAMA – NOVINARA
- POSTUPANJE PO ZAHTJEVIMA ZA PRISTUP INFORMACIJAMA – VLADINIH I NEVLADINIH ORGANIZACIJA
- POSTUPANJE PO ZAHTJEVIMA ZA PRISTUP INFORMACIJAMA – PRAVNIH I FIZIČKIH LICA
- PRAKSA SUDOVA U BOSNI I HERCEGOVINI U OBLASTI PRAVA NA PRISTUP INFORMACIJAMA SA OSVRTOM NA PRAKSU EVROPSKOG SUDA ZA LJUDSKA PRAVA U STRASBOURGU;
- UTVRĐIVANJE IZUZETAKA OD SAOPĆAVANJA I PROVOĐENJE TESTA JAVNOG INTERESA SA STUDIJOM SLUČAJA I PRAKTIČNIM PRIMJERIMA;
- MATERIJALNE I PROCESNE ODREDBE ZAKONA O SLOBODI PRISTUPA INFORMACIJAMA S APRAKTIČNIM PRIMJERIMA;
Obveza organa uprave u odnosu na pravo na pristup informacijama
- Osnovna načela prava na pristup informacijama;
- Obveze tijela javne vlasti;
- Objavljivanje dokumenata – savjetovanje s javnošću;
- Javnost rada;
- Službenik za informiranje;
Ograničenja prava na pristup informacijama
- Obveze i mogućnosti ograničenja prava na pristup informacijama;
- Test razmjernosti i javnog interesa;
- Ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija;
- Rokovi;
- Rješavanje o zahtjevu;
- Primjeri iz prakse;
Nadzor nad provedbom zakona o slobodi pristupa informacijama
- Žalbeni postupak;
- lice za informisanje;
- Inspekcijski nadzor nad provedbom zakona;
- Naknada troška prava na pristup informacijama;
- Prekršajne odredbe;
- Primjeri iz prakse;
Veza Zakona o pravu na pristup informacijama sa Zakonom o zaštiti ličnih podatka, Zakonom o zaštititajnih podatka i Zakona o javnim nabavkama
- Osnovna obilježja Zakona o zaštiti ličnih podatka, Zakona o tajnosti podatka, Zakona o zaštiti tajnosti podataka;
- Dodatna ograničenja pristupu informacijama prema navedenim zakonima (kada odobriti pristup informacijama odnosno uvid u spise a kada ne);
- Primjeri iz prakse;
PRAVNA LEGISLATIVA O ZAŠTITI LIČNIH/OSOBNIH PODATAKA U BiH
- Pregled obaveza institucija i privrednih subjekata u skladu sa GDPR Uredbom;
- Različiti osnovi za zakonitu obradu podataka;
- Obrada i postupanje sa dokumentacijom koja sadrži lične podatke radnika (matična evidencija radnika, personalni dosijei i elektonska personalna evidencija);
- Obrada i postupanja sa podacima klijenata;
- Postupak ustupanja podataka drugim subjektima;
- Prenos podataka u inostranstvo;
- Obavezne odredbe Pravilnika o zaštiti ličnih podataka;
- Obavezne odredbe Plana sigurnosti (normativnog akta) o zaštiti ličnih podataka;
- Praktičan rad: Izrada plana sigurnosti o zaštiti ličnih podataka;
- Registracija evidencija koje sadrže lične podatke;
- Evidencija o zaposlenima;
- Evidencija o plaćama;
- Evidencija o video nadzoru;
- Praktičan rad: Primjeri uspostavljanja i vođenja evidencije o zaposlenima (svi kontrolori) i evidencije klijenata (privredna društva);
- Prekršajne odredbe Zakona o zaštiti ličnih podataka;
POČETAK SAVJETOVANJA: 9:30 h
KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE BEZ PDV-a:
190,00 KM po jednom učesniku;
170,00 KM po osobi za dva i više učesnika iz istog pravnog subjekta;
150,00 KM po osobi za predplatnike „PRAVNOG KONSALTINGA”
KOTIZACIJA UKLJUČUJE:
(Radni materijal, Welcome paket, kafe pauze sa osvježenjem, zajednički ručak, besplatni parking uz stalan nadzor, certifikat o učešću na savjetovanju).Pored navednog za sve učesnike savjetovanja obezbijeđeni su bez dodatne naknade (besplatno) elektronski modeli svih akata neophodnih za postupke sa savjetovanja kao i primjeri sudskih presuda.
Broj učesnika je ograničen. Stoga pozivamo na rezervaciju što prije uz napomenu da budžetski korisnici i uposlenici realnog sektora svakako mogu prisustvovati savjetovanju uz odgodu plaćanja, ali uz obaveznu prijavu! Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili e-mail: info@apke.ba. Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici: www.apke.ba PRIJAVA ili upitima na e-mail: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 061/849-330,033/863-446.
PRIJAVNI OBRAZAC (NARUDŽBENICA)
Naziv pravnog lica:_________________________________________________
Adresa pravnog lica:________________________________________________
Broj faxa:_________________________________________________________
JIB pravnog lica:___________________________________________________
Prijavljujemo IME I PREZIME
1._______________________________________ 3.______________________________
2._______________________________________ 4.______________________________
Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili E-mail: info@apke.ba.
Uplatu izvršiti na račun: 3387202206410406, UniCredit Bank d.d. Sarajevo.
Dana___________ 2023. godine Pečat i potpis odgovornog lica