-
okt26
DVODNEVNO VELIKO SAVJETOVANJE
26 i 27.10.2023. GODINE HOTEL GARDEN CITY HOTEL KONJIC
V CIKLUS PRIPREME
LICA ZA POLAGANJE STRUČNIH ISPITA U SKLADU SA ODREDBAMA DONESENIH PRAVILNIKA I ZAKONA O ZAŠTITI NA RADU („Službene novine Federacije BiH“, broj: 79/20),
IMPLEMENTACIJA ZAKONA I PODZAKONSKIH AKATA, PROCJENA RIZIKA,
ULOGA MEDICINE RADA U OBLASTI ZAŠTITE NA RADU
ZAKON O RADU („Službene novine FBIH“ br. 26/16, 89/18 i 44/22)
INSPEKCIJSKO POSTUPANJE U OBLASTI ZAŠTITE NA RADU I ZAKONA O RADU
METODOLOGIJA IZRADE PRAVILNIKA O ZAŠTITI NA RADU
Kako je u toku “reformski proces i implementacija ”Zakona o zaštiti na radu („Službene novine Federacije BiH“, broj: 79/20) i Zakona o radu („Službene novine FBIH“ br. 26/16, 89/18 i 44/22) te polaganje stručnih ispita, izrada “Akta o procjeni rizika”, izrada “internog akta” (pravilnika o zaštiti na radu”, organizacija poslova zaštite na radu u mnogim pravnim subjektima, s tim u vezi na zahtjev naših klijenata organizujemo ovo savjetovanje.
U skladu sa naprijed navedenim Agencija za pravni konsalting i edukaciju Sarajevo, shodno Vašim potrebama odlučila je da organizuje interaktivno savjetovanje i preduzme sve neophodne korake za pomoć pri rješavanju Vaših problema u praksi. Akcenat savjetovanja jesu propusti u radu i najčešća kršenja Zakona o zaštiti na radu i Zakona o radu.
Svrha i cilj ovog savjetovanja je da koz pitanja i odgovore iz svakodnevnice učesnika, ukaže na značaj jednog od važnijih principa na kojima se zasnivaju Zakon o zaštiti na radu i Zakon o radu, dodirne tačke istih uprevenciji rizika i posebnoj zaštiti radnika u konkretnim situacijama.
Za sve učesnike velikog savjetovanja uz radni materijal pripremili smo gratis dio, besplatno bez dodatne naknade: „urnek“- opći model „internog akta“ tj. pravilnika za zaštitu na radu u word i elektronskoj verziji uz kratki opis implementacije Zakona po svim fazama.
CILJNA SKUPINA:
Savjetovanje je namijenjeno: odjelima za upravljanje ljudskim resursima, pravnicima, direktorima, menadžerima sigurnosti i zaštite na radu, predstavnicima radnika/sindikata, stručnjacima zaštite na radu, radnicima ovlaštenih organizacija za zaštitu na radu i svima onima koji su zaduženi za sigurnost i zaštitu zdravlja radnika unutar kompanija ili djelatnosti koju obavljajukao i osobama koje na direktan ili indirektan način učestvuju u odlučivanju u procesima.
PREDAVAČI:
Naši predavači su istaknuti stručnjaci iz oblasti zaštite na radu:STRUČNA LICA,ZAŠTITARI, ITD
MODERATOR SAVJETOVANJA:Mag. iur. Edvin Šarić dipl. pravnik, Konsultant privrednih subjekata za oblast zaštite na radu, vanjski član interesornih radnih grupa, vanjski ekspert državnog i entiteskog nivoa za polaganje stručnih ispita i selekciju kandidata – (predavač za pravni dio)
TEME EDUKACIJE:
ZAKON O RADU U SEGMENT ZAŠTITU RADNIKA
- Prava i obaveze poslodavaca prilikom inspekcijskog nadzora;
- Osnovna prava i obaveze radnika;
- Osnovi i vrste diskriminacije;
- Uznemiravanje i nasilje na radu;
- Zabrana diskriminacije;
- Zaštita u slučajevima diskriminacije;
- Radno vrijeme i skraćivanje radnog vremena na poslovima na kojima, uz primjenu mjera sigurnosti i zdravlja na radu, nije moguće zaštiti radnika od štetnih utjecaja;
- Prekovremeni rad;
- Preraspodjela radnog vremena;
- Noćni rad;
- Posebna zaštita radnika koji rade noću;
- Noćni rad maloljetnih radnika;
- Sigurnost i zdravlje na radu;
- Pravo radnika na odbijanje rada ukoliko mu neposredno prijeti opasnost po život i zdravlje;
- Obaveza radnika o obavještavanju poslodavca u slučaju bolesti ili drugoj okolnosti koja ugrožava život ili zdravlje lica s kojima radnik dolazi u dodir u izvršavanju ugovora o radu;
- Pravo poslodavca na upućivanje radnika na ljekarski pregled;
- Zaštita maloljetnika i ljekarski pregled maloljetnika;
- Zaštita žena;
- Zabrana nejednakog postupanja;
- Privremeni raspored žene za vrijeme trudnoće;
- Porođajno odsustvo;
- Zaštita radnika u slučaju privremene spriječenosti za rad zbog povrede na radu ili profesionalnog oboljenja;
- Pravo na uvećanu plaću za otežane uvjete rada, prekovremeni rad i noćni rad, te za rad na dan sedmičnog odmora i praznika;
ZAŠTITU NA RADU – STRUČNI ISPITI – (uvjeti, program, sadržaj, troškovi)
- Uvjeti koje moraju ispunjavati radnici zaštite na radu
- Radnik zaštite na radu
- Uvjeti koje moraju ispunjavati radnici za zaštitu na radu
- Stručni ispit za obavljanje poslova radnika za zaštitu
- Uvjeti za polaganje stručnog ispita
- Prijava za polaganje stručnog ispita
- Program i sadržaj stručnih ispita
- Opći dio (analiza i preporuka propisa)
- Posebni dio (analiza i preporuka propisa)
- Uspjeh na stručnim ispitima
- Rješenje o polaganju stručnog ispita
- Zahtjevi za oslobađanje od obaveze polaganja stručnog ispita
- Rješenje o oslobađanju od obaveze polaganja stručnog ispita
ZAKONI I PODZAKONSKI AKTI ZA POLAGANJE STRUČNIH ISPITA:
- Upoznavanje sa odredbama Zakona o zaštiti na radu („Službene novine Federacije BiH“, broj: 79/20) koje uređuju pitanje polaganja stručnog ispita, osnovne oblasti koje će biti predmet za polaganje stručnog ispita i dr.
- Upoznavanje sa odredbama Pravilnika o sadržaju, programu, načinu i troškovima polaganja stručnog ispita radnika koji obavljaju stručne poslove iz oblasti zaštite na radu (Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine”, broj 83/21)
- Upoznavanje sa odredbama Pravilnika o uvjetima koje moraju ispunjavati radnici za zaštitu na radu, programu, sadržaju, načinu i troškovima polaganja stručnog ispita (Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine”, broj 83/21)
IMPLEMENTACIJA ZAKONA I PODZAKONSKIH AKATA:
1. Prvi korak – određivanje ili zapošljavanje radnika za zaštitu na radu
2. Drugi korak – povjerenik za zaštitu na radu
3. Treći korak –izrada akta o procjeni rizika ili nabavka usluge od ovl. Organizacije
4. Četvrti korak – izrada internog akta o zaštiti na radu
5. Peti korak – implementacija internog akta o zaštiti na radu
6. Šesti korak – uspostaviti propisane evidencije
7. Sedmi korak – ugovoriti prethodne i periodične ljekarske preglede radnika
8. Osmi korak – ugovoriti posebno zdravstveno osiguranje radnika koji rade na radnim mjestima s povećanim rizikom
9. Deveti korak – zaštitna oprema i edukacija
10. Deseti korak – ugovoriti s ovlaštenom organizacijom preglede i ispitivanja radne sredine i sredstava za rad
11. Jedanaesti korak – provođenje mjera zaštite od požara i prve pomoći
12. Dvanaesti korak – znakovi upozorenja na opasnost i znakovi općih obavještavanja
ULOGA MEDICINE RADA U OBLASTI ZAŠTITE NA RADU
- Učešće doktora medicine – specijaliste medicine rada u postupku procjene rizika
- Način vršenja procjene rizika sa zdravstveno-medicinskog aspekta
- Sadržaj akta o procjeni rizika sa zdravstveno-medicinskog aspekta
- Obavljanje procjene rizika po matrici 5×5 sa aspekta medicine rada
- Zaključci u pogledu utvrđivanja stepena rizika na određenim radnim mjestima
- Obaveza radnika da obavijesti poslodavca o promjeni u zdravstvenom stanju u toku trajanja radnog odnosa i obavezno postupanje poslodavca
- Najčešće greške pri procjeni rizika
- Nadzor nad upotrebom opasnih materija
- Statistika povreda na radu (za sektor šumarstva, drvne i papirne industrije)
- Invalidi II kategorije
- Obaveza poslodavca u slučaju povrede na radu radnika (povreda na radu ili na putu od kuće do posla).
PROCJENA RIZIKA:
- Šta sadrži akt o procjeni rizika?
- Koju dokumentaciju pripremiti prije dolaska ovlaštene organizacije za ZNR?
- Šta obuhvata opis tehničko-tehnološkog i radnog procesa, sredstva rada, sredstva i oprema lične zaštite u aktu o procjeni rizika?
- Šta obuhvata analiza organizacije rada i problemi u vezi sa tim?
- Kako se vrši utvrđivanje opasnosti od štetnosti na radnim mjestima i mjestima rada u radnoj okolini?
- Koje su vrste štetnosti na radnim mjestima i mjestima rada u radnoj okolini?
- Kako se vrši procjena rizika u odnosu na opasnosti i štetnosti?
- Koji su nivoi procijenjenog rizika?
- Da li je dosadašnje iskustvo u izradi elaborata o procjeni rizika ukazalo na neke praktične probleme u njegov implementaciji?
- Koje su mjere za otklanjanje, smanjenje ili sprečavanje rizika, na koji način ih otkloniti, koji je rok za otklanjanje istih?
- Da li postoji ujednačena praksa kod ovlaštenih organizacija za procjenu rizika da se dobiju približno isti rezultati?
- Koje su mjere za otklanjanje, smanjenje ili sprečavanje rizika?
- Šta sadrži zaključak u skladu sa Pravilima o procjeni rizika?
- Kada se vrše Izmjene i dopune akta o procjeni rizika?
OVLAŠTENE ORGANIZACIJE ZA VRŠENJE PROCJENE RIZIKA I OBAVLJANJE DRUGIH STRUČNIH POSLOVA IZ OBLASTI ZAŠTITE NA RADU:
- Ko može izvršiti procjenu rizika kod poslodavca – da li poslodavac može sam izvršiti procjenu rizika i izraditi akt o procjeni rizika?
- Uloga specijaliste medicine rada u postupku procjene rizika – na koji način se može obezbijediti učešće specijaliste medicine rada?
- Uloga poslodavca u vršenju procjene rizika – koja je uloga radnika za zaštitu na radu?
- Registar ovlaštenih organizacija za obavljanje stručnih poslova iz oblasti zaštite na radu;
- Ko ima nadležnost za izdavanje dozvola za obavljanje stručnih poslova iz oblasti zaštite na radu?
- Nadzor nad ovlaštenim organizacijama iz oblasti zaštite na radu.
- Novčane kazne za organizacije koje neovlašteno obavljaju stručne poslove iz oblasti zaštite na radu.
INSPEKCIJSKI NADZOR:
- Organi nadležni za vršenje inspekcijskog nadzora;
- Postupanje u slučaju kada se utvrdi povreda propisa iz oblasti sigurnosti i zaštite zdravlja na radu;
- Postupanje inspektora kod smrtnog slučaja ili nesreće koja je zadesila jednog ili više radnika;
- Postupanje inspektora kod neposredne opasnosti radnika;
KAZNENE ODREDBE:
POČETAK SAVJETOVANJA:
PRVI DAN 26.10.2023. godine, registracija i ručak dobrodošlice od 11:00 do 12:00, početak u 12:00 h
DRUGI DAN 27.10.2023. godine 9:30
KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE BEZ PDV-a:
245,00 KM po jednom učesniku;
220,00 KM po osobi za dva i više učesnika iz istog pravnog subjekta;
150,00 KM po osobi za predplatnike „PRAVNOG KONSALTINGA”
KOTIZACIJA UKLJUČUJE:
(Radni materijal, Welkom paket, modele svih akata iz oblasti zaštite na radu, model pravilnika zaštite na radu, kafe pauze sa osvježenjem, ručak prvog i drugog dana, obezbijeđen parking uz stalan nadzor, wirelessinternet, korištenje saune, bazena i fitnes centra, certifikat o učešću na savjetovanju).
Napomena:
Broj učesnika je ograničen. Stoga pozivamo na rezervaciju što prije! Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili na e-mail: info@apke.ba.
VRLO BITNO:Samo za učesnike savjetovanja obezbijeđen je EXTRA popust za smještaj, gdje naši gosti mogu plaćati smještaj u 1/1 sobama po cijeni od 96,00 KM (usluga je noćenje sa doručkom, uz besplatno korištenje bazena, saune i fitnesa).
Cijena dvokrevetne sobe iznosi 136,00 KM. Popusti na masaže i usluge wellness centra do 15% popusta, kao i besplatan parking za sve goste hotela.
Prijavu i rezervaciju izvršiti na recepciji „Garden City Hotel tel.: 036/712 800 ili na e-mail: recepcija@gardencity.ba, sa pozivom na popust dogovoren od strane Agencije APKE Sarajevo sa upravom hotela, troškove smještaja snose učesnici.
Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici www.apke.ba PRIJAVA ili upitom putem e-maila: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.
PRIJAVNI OBRAZAC (NARUDŽBENICA)
- Naziv pravnog lica:_________________________________________________
- Adresa pravnog lica:________________________________________________
- Broj faxa:_________________________________________________________
- JIB pravnog lica:___________________________________________________
- Prijavljujemo: IME I PREZIME
1._______________________________________ 4.______________________________
2._______________________________________ 5.______________________________
3._______________________________________ 6.______________________________
Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili E-mail: info@apke.ba.
Uplatu izvršiti na račun: 3387202206410406, UniCredit Bank d.d. Sarajevo.
Dana___________ 2023. godine Pečat i potpis odgovornog lica