• mar
    14

    Time: 9:30

    Location: HOTEL „HOLLYWOOD“ - ILIDŽA

    VI CIKLUS  PREDOBUKE

    LICA IZ OBLASTI ZAKONA O ZAŠTITI NA RADU („Službene novine Federacije BiH“, broj: 79/20) KAO I ODREDBAMA DONESENIH PRAVILNIKA,

    POSTUPANJE U SLUČAJU NESREĆE NA POSLU

    IMPLEMENTACIJA  ZAKONA I PODZAKONSKIH AKATA, PROCJENA RIZIKA,

    INSPEKCIJSKO POSTUPANJE U OBLASTI ZAŠTITE NA RADU

    METODOLOGIJA IZRADE PRAVILNIKA O ZAŠTITI NA RADU KOJI SU PREDMET INSPECIJSKOG NADZORA

    18.4.2025. godine HOTEL „HOLLYWOOD“ –  ILIDŽA

    Kako je u toku inspekcijski nadzor u kontroli primjene Zakona o zaštiti na radu („Službene novine Federacije BiH“, broj: 79/20) i Zakona o radu  („Službene novine FBIH“ br. 26/16, 89/18, 44/22 i 39/24) uz istovremeni proces prijave i polaganja stručnih ispita kao i izrada akta procjene rizika, izrada pravilnika o zaštiti na radu, organizacija i vođenje poslova zaštite na radu u mnogim firmama, s tim u vezi na zahtjev naših klijenata organizujemo ovo veliko savjetovanje.

    U skladu sa naprijed navedenim Agencija za pravni konsalting i edukaciju Sarajevo, shodno Vašim potrebama odlučila je da organizuje veliko interaktivno savjetovanje i preduzme sve neophodne korake za rješavanje Vaših problema u praksi. Akcenat savjetovanja jesu propusti u radu i najčešća kršenja Zakona o zaštiti na radu i Zakona o radu.

    Svrha i cilj ovog savjetovanja je da koz pitanja i odgovore iz svakodnevnice učesnika, ukaže na značaj jednog od važnijih principa na kojima se zasnivaju Zakon o zaštiti na radu i Zakon o radu, dodirne tačke istih u prevenciji rizika i posebnoj zaštiti radnika u konkretnim situacijama.

    Za sve učesnike velikog savjetovanja uz radni materijal pripremili smo gratis dio, besplatno bez dodatne naknade: ček listu pitanja koja inspecija postavlja u inspekcijskim nadzorima, model internog akta tj. pravilnika za zaštitu na radu u word i elektronskoj verziji  uz kratki opis implementacije Zakona po svim fazama.

    CILJNA SKUPINA:

    Savjetovanje je namijenjeno: odjelima za upravljanje ljudskim resursima, pravnicima, direktorima, menadžerima sigurnosti i zaštite na radu, predstavnicima radnika/sindikata, stručnjacima zaštite na radu, radnicima ovlaštenih organizacija za zaštitu na radu i svima onima koji su zaduženi za sigurnost i zaštitu zdravlja radnika unutar kompanija ili djelatnosti koju obavljaju kao i osobama koje na direktan ili indirektan način učestvuju u odlučivanju u procesima.

    PREDAVAČI: 

    Naši predavači su istaknuti stručnjaci iz oblasti zaštite na radu: INSPEKTORI, ZAŠTITARI, ČLANOVI STRUČNIH KOMISIJA I STRUČNA LICA

     Ilijas Sakić – Federalni inspektor rada za oblast zaštite na radu, sudski vještak (predavač za stručno-tehnički dio)

     Dzenita Kočan – Kantonalni inspektor rada za oblast zaštite na radu (predavač za stručni i pravni dio)

     TEME EDUKACIJE:

     ZAŠTITU NA RADU – STRUČNI ISPITI – (uvjeti, sadržaj, program, troškovi)

    • Uvjeti koje moraju ispunjavati radnici zaštite na radu
    • Radnik zaštite na radu
    • Uvjeti koje moraju ispunjavati radnici za zaštitu na radu
    • Stručni ispit za obavljanje poslova radnika za zaštitu
    • Uvjeti za polaganje stručnog ispita
    • Prijava za polaganje stručnog ispita
    • Program stručnih ispita
    • Opći dio (analiza i preporuka propisa)
    • Posebni dio (analiza i preporuka propisa)
    • Uspjeh na stručnim ispitima
    • Rješenje o polaganju stručnog ispita
    • Zahtjevi za oslobađanje od obaveze polaganja stručnog ispita
    • Rješenje o oslobađanju od obaveze polaganja stručnog ispita

    ZAKONI I PODZAKONSKI AKTI ZA POLAGANJE STRUČNIH ISPITA:

    • Upoznavanje sa odredbama Zakona o zaštiti na radu („Službene novine Federacije BiH“, broj: 79/20) koje uređuju pitanje polaganja stručnog ispita, osnovne oblasti koje će biti predmet za polaganje stručnog ispita i dr.
    • Upoznavanje sa odredbama Pravilnika o sadržaju, programu, načinu i troškovima polaganja stručnog ispita radnika koji obavljaju stručne poslove iz oblasti zaštite na radu (Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine”, broj 83/21)
    • Upoznavanje sa odredbama Pravilnika o uvjetima koje moraju ispunjavati radnici za zaštitu na radu, programu, sadržaju, načinu i troškovima polaganja stručnog ispita (Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine”, broj 83/21)

    PROCJENA RIZIKA KROZ IMPLEMANTACIJU PODZAKONSKIH AKATA:

    • Šta sadrži akt o procjeni rizika?
    • Koju dokumentaciju pripremiti prije dolaska ovlaštene organizacije za ZNR?
    • Šta obuhvata opis tehničko-tehnološkog i radnog procesa, sredstva rada, sredstva i oprema lične zaštite u aktu o procjeni rizika?
    • Šta obuhvata analiza organizacije rada i problemi u vezi sa tim?
    • Kako se vrši utvrđivanje opasnosti od štetnosti na radnim mjestima i mjestima rada u radnoj okolini?
    • Koje su vrste štetnosti na radnim mjestima i mjestima rada u radnoj okolini?
    • Kako se vrši procjena rizika u odnosu na opasnosti i štetnosti?
    • Koji su nivoi procijenjenog rizika?
    • Da li je dosadašnje iskustvo u izradi elaborata o procjeni rizika ukazalo na neke praktične probleme u njegov implementaciji?
    • Koje su mjere za otklanjanje, smanjenje ili sprečavanje rizika, na koji način ih otkloniti, koji je rok za otklanjanje istih?
    • Da li postoji ujednačena praksa kod ovlaštenih organizacija za procjenu rizika da se dobiju približno isti rezultati?
    • Koje su mjere za otklanjanje, smanjenje ili sprečavanje rizika?
    • Šta sadrži zaključak u skladu sa Pravilima o procjeni rizika?
    • Kada se vrše Izmjene i dopune akta o procjeni rizika?
    • Šta se uređuje Pravilnikom o načinu i uvjetima obavljanja poslova zaštite na radu kod poslodavca?
    • Kako se vrši organizovanje poslova zaštite na radu kod poslodavca?
    • Može li poslodavac sam da obavlja poslove zaštite na radu i u kojim djelatnostima?
    • Koji su uvjeti da bi poslodavac mogao obavljati sam poslove zaštite na radu?
    • Kada poslodavac može da angažuje ovlaštenu organizaciju za zaštitu na radu?
    • Koji su uvjeti da bi ovlaštena organizacija mogla obavljati poslove zaštite na radu kod poslodavca?
    • Postoji li odgovornost poslodavca za osiguranje preventivnih mjera?
    • Kako se obavljaju poslovi iz oblasti zaštite na radu kod poslodavaca kod kojih postoje poslovi sa povećanim rizikom?
    • Da li se može angažirati ovlaštena organizacija za zaštitu na radu kod poslodavaca kod kojih postoje poslovi sa povećanim rizikom?
    • Obuka radnika zaposlenih kod poslodavca za poslove iz oblasti zaštite na radu;
    • Vođenje različitih evidencija iz oblasti zaštite na radu kod poslodavca;
    • Prekršajna i krivična odgovornost radnika zaštite na radu?
    • Ko može vršiti preventivna i periodična ispitivanja uslova radne sredine na radnom mjestu i u radnoj sredini kod poslodavca?
    • Šta obuhvata ispitivanje mikroklime?
    • Metodologije za ispitivanje osvjetljenosti i drugih štetnosti koje se pojavljuju u radnoj sredini?
    • Kada i kako se vrši ispitivanje fizičkih štetnosti (buka, vibracija, štetna zračenja i barometarski pritisak)?
    • Kada i kako se vrši ispitivanje hemijskih štetnosti i fizičko-hemijskih štetnosti (gasovi, pare, dimovi i prašina)?
    • Šta obuhvata ispitivanje bioloških štetnosti?

     IMPLEMENTACIJA  ZAKONA I PODZAKONSKIH AKATA KROZ FAZE :

    1.    Prvi korak – određivanje ili zapošljavanje radnika za zaštitu na radu
    2.    Drugi korak – povjerenik za zaštitu na radu
    3.    Treći korak –izrada akta o procjeni rizika ili nabavka usluge od ovl. Organizacije
    4.    Četvrti korak – izrada internog akta o zaštiti na radu
    5.    Peti korak – implementacija internog akta o zaštiti na radu
    6.    Šesti korak – uspostaviti propisane evidencije
    7.    Sedmi korak – ugovoriti prethodne i periodične ljekarske preglede radnika
    8.    Osmi korak – ugovoriti posebno zdravstveno osiguranje radnika koji rade na radnim mjestima s povećanim rizikom
    9.    Deveti korak – zaštitna oprema i edukacija
    10.  Deseti korak – ugovoriti s ovlaštenom organizacijom preglede i ispitivanja radne sredine i sredstava za rad
    11.  Jedanaesti korak – provođenje mjera zaštite od požara i prve pomoći
    12.  Dvanaesti korak – znakovi upozorenja na opasnost i znakovi općih obavještavanja

    OVLAŠTENE ORGANIZACIJE ZA VRŠENJE PROCJENE RIZIKA I OBAVLJANJE DRUGIH STRUČNIH POSLOVA IZ OBLASTI ZAŠTITE NA RADU:

    • Ko može izvršiti procjenu rizika kod poslodavca – da li poslodavac može sam izvršiti procjenu rizika i izraditi akt o procjeni rizika?
    • Uloga specijaliste medicine rada u postupku procjene rizika – na koji način se može obezbijediti učešće specijaliste medicine rada?
    • Uloga poslodavca u vršenju procjene rizika – koja je uloga radnika za zaštitu na radu?
    • Registar ovlaštenih organizacija za obavljanje stručnih poslova iz oblasti zaštite na radu;
    • Ko ima nadležnost za izdavanje dozvola za obavljanje stručnih poslova iz oblasti zaštite na radu?
    • Nadzor nad ovlaštenim organizacijama iz oblasti zaštite na radu.
    • Novčane kazne za organizacije koje neovlašteno obavljaju stručne poslove iz oblasti zaštite na radu.

    INSPEKCIJSKI NADZOR:

    • Organi nadležni za vršenje inspekcijskog nadzora;
    • Postupanje u slučaju kada se utvrdi povreda propisa iz oblasti sigurnosti i zaštite zdravlja na radu;
    • Postupanje inspektora kod smrtnog slučaja ili nesreće koja je zadesila jednog ili više radnika;
    • Postupanje inspektora kod neposredne opasnosti radnika;

    KAZNENE ODREDBE:

    POČETAK SAVJETOVANJA: 9:30 h

    KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE BEZ PDV-a:

    190,00 KM po jednom učesniku;

    170,00 KM po osobi za dva i više učesnika iz istog pravnog subjekta;

    150,00 KM po osobi za predplatnike „PRAVNOG KONSALTINGA

    KOTIZACIJA UKLJUČUJE:

    (Radni materijal, Welcome paket, kafe pauze sa osvježenjem, zajednički ručak, besplatni parking uz stalan nadzor, certifikat o učešću na savjetovanju).

    Napomena:

    Broj učesnika je ograničen. Stoga pozivamo na rezervaciju što prije! Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili  na e-mail: info@apke.ba.  

    Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici www.apke.ba PRIJAVA ili upitom putem e-maila: info@apke.ba. Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.

    PRIJAVNI OBRAZAC (NARUDŽBENICA)

      

    • Naziv pravnog lica:_________________________________________________
    • Adresa pravnog lica:________________________________________________
    • Broj faxa:_________________________________________________________
    • JIB pravnog lica:___________________________________________________
    • Prijavljujemo: IME I PREZIME

     

    1._______________________________________  4.______________________________

    2._______________________________________  5.______________________________

    3._______________________________________  6.______________________________

     

    Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili E-mail: info@apke.ba.

    Uplatu izvršiti na račun: 3387202206410406, UniCredit Bank d.d. Sarajevo.

     

    Dana___________ 2025. godine                                                    Pečat i potpis odgovornog lica